Jumaat, 14 Mac 2008
"tadi umi habaq kat aku, dia npk encik "U" kat luaq.." Kak ela bgtau kat hubby..
"Encik "U" tu sape kak ela" aku nyampuk..
"Ala...encik "U"...." sambil tunjuk tangan ala2 ular tedung..
"erk..." telan liur...

start dari tuh, imaginasi aku semakin mengembang. bila nak mandi atau menunaikan hajat, mata dok keliling toilet. memang risau.. siap terbayang2 kalau "encik" tu ada kat depan mata. Apa aku nak buat? huh!..risau..risau...

Qila (7 thn), dania (3 tahun) & danish (5 tahun) selalu mandi sesama. main air...seronok tengok dorg, teringat pula zaman kecik2 dulu.. nak2 lagi bila tengok dania yang semakin petah bercakap. Masa dok lalu depan toilet, tiba2 dania jerit..

"Tolong..tolong...ada anak ulaq..."

Aku panik.. Aku toleh kat Dania..

"Anak Ulaq? mana?" aku tanya..
"Tu...tu..." ..Dania tunjuk danish

Sambil tengok muka blur Danish yang tengah bersabun & x berbaju.. Qila gelak2..
Yup...memang betul "anak ulaq"..


posted by intan amir at 12:23 PTG |



0 Comments: